Voorwaarden
|
Sunair Vakanties B.V. hotelclassificatie
Om niet verstrikt te raken in allerlei nationale en internationale hotelclassificatiesystemen,
gebruikt Sunair Vakanties B.V. een eigen persoonlijke classificatie die wij alsvolgt typeren:
* zeer eenvoudige accommodatie voor gasten die weinig eisen stellen aan comfort en service
** eenvoudige toeristenklasse, met goede service en voorzieningen
*** goede toeristenklasse
**** luxe
***** zeer luxe
+ indien een hotel zich onderscheid van andere hotels binnen dezelfde categorie, krijgt het van ons de toevoeging '+' (plus)
Reissom vliegreizen
Inbegrepen zijn:
- retour vliegreis op basis van de goedkoopste boekingsklasse van de luchtvaartmaatschappij. Indien de goedkoopste vluchten niet meer beschikbaar zijn wordt vrijblijvend een andere mogelijkheid voorgelegd;
- 2 hotelovernachtingen inclusief ontbijt (zie ook kopje hotelovernachtingen)
- luchthavenbelastingen, heffingen en eventuele brandstoftoeslagen. Deze variëren per bestemming van ca. € 40,- tot ca. € 250,- p.p. (o.a. New York).
- reserveringskosten à € 18,50 per boeking;
- de verplichte bijdrage voor het Calamiteitenfonds à € 2,50;
- de verplichte bijdrage voor het Bijdrage Stichting Garantiefonds Reisgelden à € 5,- per persoon;
Niet inbegrepen zijn:
- transfers vanaf de luchthaven naar uw hotel v.v. Bij sommige steden kunnen deze worden bijgeboekt.
Minimum verblijfsduur vliegreizen
Om voor de voordelige basispakketprijzen in aanmerking te komen geldt een minimum verblijf van een zaterdagnacht of 2 of 3 nachten, afhankelijk van de bestemming.
Reissom treinreizen
Inbegrepen zijn:
- retour treinreis vanaf elk station in Nederland op basis van de goedkoopste boekingsklasse. Indien de goedkoopste stoelen niet meer beschikbaar zijn wordt vrijblijvend een andere mogelijkheid voorgelegd;
- 1 of 2 hotelovernachtingen inclusief ontbijt (zie ook kopje hotelovernachtingen).
- eventuele plaatsreserveringen (m.u.v. Thalys maar Parijs en Eurostar naar Londen);
- reserveringskosten à € 18,50 per boeking;
- de verplichte bijdrage voor het Calamiteitenfonds à € 2,50 per boeking;
- de verplichte bijdrage voor het Bijdrage Stichting Garantiefonds Reisgelden à € 5,- per persoon;
Niet inbegrepen zijn:
- eventuele nachtaccommodatie aan boord van de trein;
- transfers vanaf het station naar uw hotel v.v.
Hotelovernachtingen
De hotelovernachtingen zijn op basis van logies & ontbijt. In New York, overige steden in de USA, Willemstad en hostal Lami in Barcelona en bij appartementen zijn de hotelovernachtingen op basis van logies.
Reserveringskosten
De reserveringskosten bedragen € 18,50 per boeking, de verplichte bijdrage voor het Calamiteitenfonds à € 2,50 per boeking en de verplichte bijdrage voor het Bijdrage Stichting Garantiefonds Reisgelden à € 5,- per persoon. Deze worden op de factuur in rekening gebracht.
Prijzen en seizoenen
Voor de prijsbepaling van een vlieg-, trein- of bootarrangement is de vertrekdatum bepalend voor het seizoen in de prijstabel. Verlenging van het basisarrangement is mogelijk tegen de aangegeven, speciaal verlaagde verlengingsprijzen. Voor deze zijn niet de vertrekdatum maar het van toepassing zijnde seizoen bepalend. Het is mogelijk dat door seizoenswisselingen de prijs van het basisarrangement uit een andere tabelperiode komt dan die van de verlengingsnacht(-en). Prijzen voor eigen vervoer/losse hotelovernachtingen worden berekend aan de hand van de seizoenen die in de kop van de prijstabel staan aangegeven. Indien bij de aanbiedingen een 3=2, 4=3 etc. wordt vermeld, dan is deze al in de prijs verwerkt.
Hotelkamers
Er bestaan verschillende 2-persoonskamers: met twee aparte bedden of met één groot bed. Een 3-persoonskamer is (in de meeste gevallen) per persoon goedkoper dan een 2-persoonskamer. Het kan echter gebeuren dat er bij een reservering van een 3-persoonskamer een extra bed wordt bijgeplaatst in een 2-persoonskamer, waardoor de beweegruimte beperkt wordt. Foto’s van hotelkamers bij de hotelbeschrijving geven een indicatie van de werkelijkheid.
Door de bouw van stadshotels verschillen de kamers vaak onderling van afmeting, waardoor de inrichting beïnvloed wordt. De gepubliceerde kamerfoto’s zijn met zorg uitgekozen en zijn van kamers die doorgaans aan gasten van Sunair Vakanties B.V. worden toegewezen. Doorgaans is uw kamer op de dag van aankomst niet voor 15.00 uur beschikbaar. Dit komt doordat de vorige gast de kamer meestal pas rond het middaguur hoeft te verlaten en daarna nog moet worden schoongemaakt. Uiteraard kan deze regeling per hotel verschillen.
Airconditioning
Daar waar wij hebben vermeld dat de kamers airconditioning hebben (veelal in de Spaanse en Italiaanse steden), geldt doorgaans dat deze niet het gehele seizoen operationeel is. In de meeste gevallen zal de airco van eind mei tot medio september werkzaam zijn. Sunair Vakanties B.V. is op geen enkele wijze aansprakelijk voor het niet in werking zijn van de airconditioning.
Hotelfaciliteiten
Het gebruik van in de hotelbeschrijving genoemde faciliteiten (bijv. parkeergarage, kluisje, sauna, etc.) hoeft niet gratis te zijn, tenzij dit uitdrukkelijk staat vermeld. Alle omschreven faciliteiten waren in het hotel aanwezig ten tijde van het bezoek van onze inkopers. Sunair Vakanties B.V. wordt doorgaans altijd door de hoteliers geïnformeerd over het tijdelijk buiten gebruik zijn, of het eventueel niet meer aanwezig zijn van een faciliteit, bijvoorbeeld als gevolg van verbouwingen. In het uitzonderlijke geval dat een faciliteit, al dan niet tijdelijk, niet meer aanwezig is, is er geen restitutie mogelijk.
Het ontbijt
De meeste hotels bieden een continentaal ontbijt, dat bestaat uit koffie/thee, broodjes of croissants met boter en jam en soms met kaas. Bij een ontbijtbuffet kunt u daarnaast rekenen op yoghurt, fruit, vlees en eieren. Bij een continentaal ontbijtbuffet ontbreken de eieren en de warme gerechten. In Groot-Brittannië serveren de hotels vaak een Engels, Schots, Iers ontbijt, bestaande uit cornflakes, eieren met spek of ham, worstjes, soms gebakken vis en tenslotte toast met boter en jam of marmelade. Dit alles kan aangevuld worden met fruit, yoghurt en vruchtensap. Wanneer bij hotels in Groot-Brittannië geen Engels ontbijt is inbegrepen, is dat in de meeste gevallen toch ter plaatse verkrijgbaar tegen een daarvoor ter plaatse te betalen toeslag.
Borgsommen
Vooral in de duurdere hotels komt het steeds vaker voor dat de hotelreceptie bij aankomst een print van uw credit-card verlangt als zekerheid op te maken kosten voor gebruik van de eventuele minibar en telefoon- en restaurantrekeningen. Uiteraard is het nooit verplicht om gebruik te maken van faciliteiten als een minibar of telefoon op de kamer.
Huisdieren
Als u een klein huisdier wilt meenemen, moet u dit altijd bij boeking opgeven. Eventuele extra kosten worden ter plaatse afgerekend. Houdt u er rekening mee dat sommige landen geen huisdieren toelaten en dat inentingen soms verplicht zijn.
Parkeren
Een aantal hotels heeft eigen (meestal beperkte) parkeerfaciliteiten. Het vooraf reserveren hiervan is niet mogelijk (tenzij anders aangegeven), aangezien de hotels de regel vol=vol hanteren. Bovendien worden gemaakte reserveringen voor parkeerplaatsen, zo leert onze ervaring, vaak niet nagekomen. Tijdig arriveren is dus het advies. De bij de hotelbeschrijvingen vermelde parkeertarieven (of het al dan niet gratis zijn van het parkeren) zijn altijd onder voorbehoud en zijn ‘circa’-prijzen. Deze dienen ter plaatse te worden betaald.
Aangezien dit informatie is die wij van de hotels of derden hebben ontvangen en deze altijd een momentopname is, kan Sunair Vakanties B.V. voor onjuistheid van deze informatie geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden. Houdt u er rekening mee dat u in België in verband met wettelijke voorschriften geen auto’s rijdend op LPG in een parkeergarage mag stallen.
E-tickets
Voor vele bestemmingen en vele airlines, waaronder KLM, Austrian, bmi en Alitalia worden waar mogelijk E-tickets uitgegeven in plaats van papieren tickets. Als passagier reist u met een elektronisch ticket onder dezelfde voorwaarden en kunt u van dezelfde diensten gebruik maken als met een papieren ticket. Het E-ticket is echter niet gedrukt, maar bevind zich in de database van de airline. Het enige dat u als passagier ontvangt is een reisschema voor de incheck en douanediensten. U ontvangt dit reisschema bij uw reisbescheiden.
Excursies en avondjes uit
Op diverse bestemmingen biedt Sunair Vakanties B.V. de mogelijkheid om transfers, excursies, openbaar vervoerbiljetten en theaterkaartjes te boeken. Het annuleren of wijzigen van deze diensten brengt veelal hoge kosten met zich mee. Zo bedragen de kosten van het wijzigen of annuleren van musicaltickets in Londen en voorstellingen in bijvoorbeeld Wenen en Praag 100%.
In het uitzonderlijke geval dat shows, musicals, excursies op korte termijn geannuleerd worden om redenen waarop wij geen invloed kunnen uitoefenen (zoals technische storing of onvoldoende deelname), restitueert Sunair Vakanties B.V. u uiteraard achteraf de betaalde prijs voor de geannuleerde diensten. Een verdere aansprakelijkheid sluiten wij uit. Soms krijgt u met de aanschaf van openbaar vervoer abonnementen of d.m.v. kortingscoupons, reducties op excursies en andere diensten. Hierdoor kan het voorkomen dat u bij vooraf reserveren duurder uit bent dan ter plaatse. Sunair Vakanties B.V. betreurt dit, maar kan geen invloed uitoefenen op plaatselijke reducties. Restitutie van het prijsverschil is dan ook niet mogelijk.
Last-minutes
Tot op de dag voor vertrek worden boekingen door ons geaccepteerd. Ook als de kamers niet meer ’uit voorraad‘ beschikbaar zijn, informeren wij u meestal direct of er nog plaats in het hotel is. De reisbescheiden voor last-minute-vliegreizen kunnen wij meestal per e-mail aan u opsturen of leggen wij op de luchthaven van Schiphol voor u klaar. Voor deze luchthaven-ticketservice moeten wij u een tegemoetkoming in de kosten doorberekenen van € 7,- per reservering bij vertrek vanaf Schiphol. Voor de luchtvaartmaatschappij Meridiana zijn de kosten € 19,- per boeking.
Indien u reserveert binnen 7 werkdagen voor vertrek behoudt Sunair Vakanties B.V. zich het recht voor om vliegtickets niet meer te versturen, maar klaar te leggen op Schiphol. Voor Treinreizen binnen 7 dagen voor vertrek geboekt dienen de biljetten per TNT verstuurd te worden. Voor deze service wordt ca. € 20,- (ma-do)/€ 31,- (vr-zo) verzendkosten in rekening gebracht. Bij eigen vervoer-reizen kunnen wij - indien gewenst - de reisbescheiden ook per TNT (express overnight service), en tegen bovenstaande tarieven, versturen.
Ander land, andere gewoonten
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten. Alles is anders dan thuis. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen in gedachten te houden. Tevens moet u rekening houden met een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden en beperkter aanbod van faciliteiten in voor- en naseizoen.
Reisdocumenten
Reizigers met de Nederlandse nationaliteit dienen voor de bestemmingen van Sunair Vakanties B.V. een geldig paspoort op zak te hebben. In een aantal gevallen dient het paspoort nog 2 tot 6 maanden na terugkeer geldig te zijn.
Tevens geeft de ’Europese Identiteitskaart‘ toegang tot de meeste bestemmingen uit deze brochure. Voor sommige bestemmingen is een visum wettelijk verplicht (o.a. voor Moskou en St.Petersburg). Voor andere bestemmingen, zoals bijv. de USA, dienen meereizende kinderen altijd een eigen paspoort te hebben. U dient zelf bij de ambassade of het consulaat van uw reisbestemming naar de benodigde reisdocumenten te informeren.
U dient er ook zelf voor te zorgen bij vertrek en tijdens de reis in bezit te zijn van alle nodige reisdocumenten (zie de Reisvoorwaarden, artikel 5). Voor niet volledige reisdocumenten en de daaruit voortvloeiende problemen kan Sunair Vakanties B.V. niet aansprakelijk worden gesteld.
Naam in vliegticket
Luchtvaartmaatschappijen hebben het recht u te weigeren indien de naam in uw vliegticket niet overeenkomt met de naam in uw paspoort. Voor de kosten van het eventueel opnieuw moeten uitschrijven van vliegtickets is Sunair Vakanties B.V. niet aansprakelijk.
Service 24 uur per dag bij problemen en klachten
Gezien het individuele karakter van de stedenreizen is er ter plaatse geen hostess-service aanwezig. Neem in geval van problemen ter plaatse altijd contact op met het hotel of de eventuele lokale agent. Geeft dat geen bevredigend resultaat, bel dan met Sunair Vakanties B.V. in Nederland. Het telefoonnummer dat bij de reisbescheiden wordt gevoegd is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Alleen dan kunnen wij maatregelen treffen, zodat uw vakantie alsnog naar tevredenheid verloopt en klachten voorkomen worden.
Vertragingen
Door stakingen, verkeersopstoppingen, verscherpte veiligheidscontroles op diverse luchthavens, drukte in het luchtruim, weersomstandigheden, etc. kunnen vertragingen ontstaan. In het geval dat door de dergelijke vertragingen bij terugkeer geen aansluitend openbaar vervoer meer mogelijk is, kan Sunair Vakanties B.V. hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Dit geldt ook voor stakingsakties die aanleiding kunnen geven tot vertragingen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de passagier.
Luchthavenbelastingen, veiligheidsheffingen en brandstoftoeslag
Luchthavenbelastingen, veiligheidsheffingen en brandstoftoeslagen zijn altijd onderhevig aan veranderingen en kunnen per bestemming en luchtvaartmaatschappij verschillen.
ANVR Reisvoorwaarden
Ons bedrijf is aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen en bij de Vereniging van ANVR-Reisorganisatoren. Deze vereniging hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. De reizen in deze reisgids worden aangeboden onder het beding dat de ANVR- Reisvoorwaarden van toepassing zijn op alle aanbiedingen in deze reisgids tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Deze Reisvoorwaarden staan afgedrukt in de ANVR brochure en zijn op Sunair Vakanties B.V. te lezen. Klik op ANVR logo (links onderin), Onderwerpen, Overzicht, ANVR-brochure.
Algemene TO-voorwaarden Sunair Vakanties B.V. per 1 april 2016
Deze algemene voorwaarden gelden in aanvulling op de ANVR Reisvoorwaarden zoals die met ingang van 1 april 2016 luiden.
• (Aan)betaling
1. Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 30% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan.
2. Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken vóór de vertrekdag in het bezit zijn van het boekingskantoor dan wel als sprake is van een directe boeking in het bezit zijn van de reisorganisator.
3. Indien de overeenkomst binnen zes weken vóór de dag van vertrek tot stand komt moet terstond de gehele reissom worden voldaan.
4. Voor groepsreizen zijn afwijkende aanbetalingsregelingen van toepassing. Deze voorwaarden gelden zoals per groepsofferte aangegeven.
• Opzegging door de reiziger (annulering)
1) Indien de overeenkomst door de reiziger wordt opgezegd zal de reisorganisator de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:
* bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling;
* bij annulering vanaf de 42e kalender dag (inclusief) tot de 28e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
* bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de 21e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
* bij annulering vanaf de 21e kalenderdag (inclusief) tot de 14e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
* bij annulering vanaf de 14e kalenderdag (inclusief) tot de 5e kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
* bij annulering vanaf de 5e kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
* bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.
2) Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen van de toeleverancier. Uiterlijk bij de boeking zal aangegeven worden of in afwijking van bovenstaande annuleringskostenstaffel, op onderdelen van de reis specifieke annuleringsbepalingen van toepassing zijn.
3a) Indien een reiziger uit een reisgezelschap zijn aandeel in een reisovereenkomst voor een gezamenlijk verblijf in een hotel, appartement, vakantiewoning of andere accommodatie annuleert, is hij annuleringskosten verschuldigd.
3b) Als de grootte van het resterende gezelschap in de prijstabel voor deze accommodatie voorkomt, doet de reisorganisator aan de overblijvende reiziger(s) een bij de nieuwe groepsgrootte passend wijzigingsvoorstel voor dezelfde periode en in dezelfde accommodatie.
3c) Voor de hiervoor bedoelde reiziger(s) wordt de reissom gewijzigd conform de prijstabel. Voor de betaling van de gewijzigde reissom zullen de normale betalingsregels gelden die een reisorganisator hanteert.
3d) Indien het wijzigingsaanbod niet mogelijk is of niet wordt geaccepteerd, wordt de overeenkomst voor alle reizigers geannuleerd en zijn alle reizigers annuleringskosten verschuldigd.
3e) Het totaalbedrag van annuleringskosten en gewijzigde reissommen zal de totale reissom van de oorspronkelijke reizigers niet te boven gaan. Een eventueel overschot wordt op de nieuwe reissom in mindering gebracht.
4) Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.
Stichting Garantiefonds Reisgelden
Ons bedrijf is aangesloten bij SGR. Alle Sunair Vakanties B.V. reizen vallen daarom onder de garantie van SGR. De SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.
Calamiteitenfonds
Ons bedrijf is aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Alle Sunair Vakanties B.V. reizen vallen daarom onder de garantie van het Calamiteitenfonds. Deze garantie houdt in dat u als consument die deelneemt aan een door ons georganiseerde reis:
- (een deel van) uw reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kunnen uitvoeren;
- de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij u vervroegd moeten repatriëren.
Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
Duurzaam Toerisme
Duurzaam toerisme is niets anders dan reizen en rekening houden met milieu, mensen, natuur en cultuur zodat reizen in de toekomst ook nog goed mogelijk is. De reisbranche voelt zich hierbij betrokken. ANVR reisorganisaties hebben zich in ANVR verband verplicht om voor eind 2003 een milieuprogramma met praktische maatregelen op te stellen.
In dit programma beschrijven de reisorganisaties hoe zij nu en in de toekomst de zorg voor het milieu toepassen in de bedrijfsvoering en in de aan u aangeboden reizen. Ook is een daartoe opgeleide milieucoördinator actief. Wij voldoen aan de gestelde verplichtingen conform de eisen van de Stichting Milieuzorg ANVR Reisorganisatoren. Duurzaam toerisme is niet alleen iets voor reisondernemingen. U bent als vakantieganger daarbij een onmisbare schakel. U kunt hierover meer lezen in de ANVR brochure en op www.anvr.nl.
ECPAT
Wij steunen actief het ANVR en ECPAT-NL in de bestrijding van kinderprostitutie in vakantielanden. Wij nodigen u uit met ons alert te zijn op misbruik van kinderen.
Wijziging reissom
Wij behouden ons het recht voor om de reissom te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten, verschuldigde heffingen en toepasselijke wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Verhogingen worden netto, dus zonder opslag, doorberekend.
BTW-voorbehoud
Mochten de van toepassing zijnde BTW-voorschriften in de periode die deze brochure bestrijkt gewijzigd worden, dan worden de reissommen navenant aangepast.
Annuleren tijdens kantooruren
Annulering is alleen mogelijk op werkdagen tijdens onze kantooruren: maandag t/m vrijdag van 09.30 - 17.30 uur en op zaterdag van 10.00 - 16.00 uur. Erkende feestdagen uitgezonderd.
Copyright © 2024 Sunair.nl. Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopiëren, opnamen of op enige andere manier, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever en producenten.
|
|